Een vrouw die het verschil maakte

Sybille 14 november 2018
Het boek begint echt meeslepend, je wilt weten hoe Sarah en Giovanni hun avontuur gaan beleven. Sarah is de oudste dochter en word door haar ouders min of meer word gedwongen met een oudere man te trouwen. Maar Sarah verliest haar hart aan haar reus Giovanni een Italiaanse circusartiest en verkiest een leven vol spanning en avontuur, wat in die tijd hoogst ongebruikelijk was.

Na het huwelijk gaan Sarah en Giovanni beginnen met hun reis, en het verhaal neemt je mee langs verschillende landen en plaatsen. Het verhaal vertelt over hoe Sarah al die plekken beleefd, die haar en haar reus uiteindelijk naar Egypte voeren. Waar ze samen het land ontdekken. Sarah is vaal alleen als Giovanni onderweg is en ze besluit alles op te schrijven en maakt kennis met de vrouwen en de cultuur van het land.

Het begin van het boek is spannend en je kan niet wachten om te gaan lezen wat ze allemaal gaan beleven. Echter vond ik het jammer dat de hoofdpersonages over weinig karakter en emoties beschikten en erg oppervlakkig overkwamen. De schrijfstijl was lekker vlot en daarom wel lekker te lezen. Verrassend vond ik het om te weten dat het om twee bestaanden personages ging en leuk om het ook op te kunnen zoeken. Een mooie historische roman, met veel geschiedenisweetjes en een vrouw die het verschil maakte.

Sluit ik af met een mooie zin uit het boek:
'Het is als een stad van titanen, die eeuwen gelden zijn vertrokken, en alleen deze ruïnes zijn achtergebleven als bewijs dat ze ooit op deze aarde hebben gelopen"

Meer recensies van Sybille