21 lessen vooor de 21ste eeuw

21 lessen voor de 21ste eeuw

Gelezen 233 Aan het lezen 52 Wil ik lezen 417 Favoriet 18 Recensies 6
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 10 Spots 2   Topics 0

In Sapiens boog Yuval Noah Harari zich over het verleden, in Homo Deus over de toekomst; nu laat hij zijn licht schijnen over het heden. Wat zijn de uitdagingen van onze tijd? Hoe beschermen we onszelf tegen een nucleaire oorlog, ecologische rampen en technologische bedreigingen? Wat is de oorzaak van de opkomst van populisten als Donald Trump? Hoe weren we ons tegen fake news? Moeten we ons voorbereiden op een nieuwe wereldoorlog? Wat moeten we denken van het opkomend nationalisme? Vragen de mondiale problemen die op ons afkomen om andere politieke systemen? Is het een goed idee dat we onze data overdragen aan enkele grote commerciële spelers, of wordt het tijd om het eigendom van data te reguleren? En wat wordt de grote nieuwe wereldmacht, Amerika, Europa of China? In dit boek beantwoordt Yuval Noah Harari de 21 meest urgente vragen van onze tijd.

Literaire non-fictie algemeen
Thomas Rap
16 augustus 2018
30 augustus 2018

Reacties op: 21 lessen voor de 21ste eeuw