Aap, Beer, Cheeta

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Kinderen zijn gefascineerd door vormen. Niets is leuker dan ze herkennen. Twee zijn daarbij favoriet: letters en dieren. Geen grotere vreugde dan het zien van 'mijn letter', ofwel de beginletter van hun eigen naam. Maar ook de naam van een dier kan in grote blijdschap worden uitgeroepen: 'Aap!' 'Beer!'
Dit boek is een feest der herkenning.
Informatief dierenalfabet
Met dit alfabet leren kinderen niet alleen de verschillende letters kennen en herkennen, maar ook zesentwintig dieren. Van de dieren leren ze de namen en de unieke eigenschappen. Want hoe beweegt een aap, wat doet een beer in de winter en hoe jaagt een cheeta? Wat bepaalt of het krokodillenjong een jongen of een meisje wordt en waarom zijn de veren van een flamingo roze? Dankzij Aap, beer, cheeta komen kinderen het allemaal te weten.
Henriette Boerendans maakte van elk dier een kleurrijke houtsnede. Ze heeft daarvoor goed gekeken naar de bijzondere kenmerken van de dieren. En dat is te zien. Het is haar gelukt om exact die unieke en karakteristieke vorm van elk dier vast te leggen. Het resultaat is verbluffend.

Gottmer Uitgevers Groep b.v.
19 februari 2009
19 februari 2009