Albert II

* In augustus 2003 zit Albert II net 10 jaar op de troon; het ideale moment om een synthese op te maken van dit decennium koningschap
Persoonlijk portret van onze koning, op basis van gesprekken met zijn directe medewerkers, politici, intimi, journalisten, kenners van de monarchie en grondwetspecialisten
Tegen de achtergrond van een veranderd politiek landschap, waarin kritische geluiden weerklinken over de monarchie en op zoek wordt gegaan naar een moderne rol voor de monarchie in een nieuw Europa
Meer dan 10 jaar zit hij nu op de troon: Albert II, zesde Koning der Belgen. Na de onverwachte dood van Koning Boudewijn werden aan de troonopvolger hoge verwachtingen gesteld: zou hij zijn taak wel even goed kunnen volbrengen als zijn broer?
In een tijd van maatschappelijke crisissen, en vaak overstemd door kritische geluiden over de monarchie, is Albert II met veel flair en een eigen persoonlijk charisma op zoek gegaan naar een moderne en eigen stijl van regeren. 10 jaar later staat hij er: Albert II, de eerste koning van een federaal land.

Is Albert II het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Albert II