Alles wat ik voel

Gelezen 27 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 29 Favoriet 1 Recensies 3
Junior Artikelen 1 Newsroom 2 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

In Alles wat ik voel gaat het over je gevoelens: blijheid, jaloezie, verliefdheid, verdriet en alle andere grote emoties komen aan bod.

Waarom voel je wat je voelt? Is het niet erg om jaloers te zijn? Kun je jezelf empathie aanleren?
Jensen schakelt moeiteloos over van een herkenbaar voorbeeld - Waarom durf ik niet te zeggen dat ik verliefd op hem ben? - naar een begrijpelijke uitleg aan de hand van bekende filosofen zoals Erasmus en Foucault, en vragen die kinderen tot filosoferen aanzetten - Vind jij meestal iemand leuk die heel anders is dan jij of juist iemand die op je lijkt?

Alles wat ik voel is een boek dat kinderen bewust maakt van hun eigen gevoelens én hen stimuleert erover na te denken. Maar daarnaast biedt het ouders en leerkrachten ook een mooi handvat om allerlei emoties bespreekbaar te maken.

Kind & Jeugd
Illustraties
Marijke Klompmaker
Uitgeverij Kluitman Alkmaar B.V.
14 maart 2017
14 maart 2017
9789020622126

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Koen Driessens Hebban Recensent

Boek tegen verveling

door: Koen Driessens

De Deens-Nederlandse filosofe Stine Jensen kreeg in 2015 een Zilveren Griffel voor Lieve Stine, weet jij het?, waarin ze twintig levensvragen van kinderen beantwoordt. In Alles wat ik voel (met als ondertitel Het grote emotieboek) houdt ze dezelfde werkwijze aan: aan de hand van ‘uit het leven...

Reacties op: Alles wat ik voel