Apeirogon

Gelezen 52 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 158 Favoriet 13 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 2 Spots 4   Topics 0   Leesclub
Apeirogon: een vorm met een telbaar oneindig aantal zijden (p. 99)

De Palestijn Bassam Aramin en de Israëliër Rami Elhanan zijn allebei vader van een dochter en allebei worden ze geconfronteerd met het ergste dat een ouder kan overkomen: het verlies van een kind, door oorlogsgeweld. Colum McCann vertelt in Apeirogon de onthutsende, waargebeurde verhalen van Aramin en Elhanan, de een aan de ene, de ander aan de andere kant van het Palestijns-Israëlische conflict. McCann neemt geen stelling, maar belicht hun geschiedenissen van alle zijden en geeft zo inzicht in hun mysterieuze wereld en tegelijkertijd brute realiteit.

Apeirogon is een caleidoscopische roman, waarin het verhaal wordt afgewisseld met flarden geschiedenis, geluiden, citaten en herinneringen.

F. van der Wiel
Uitgeverij De Harmonie B.V.
15 januari 2020
25 februari 2020

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marvin O. Hebban Recensent

Een telbaar oneindig aantal verhaallijnen

door: Marvin O. 10 reacties 2 likes

‘Je zoon van zeven wordt opgepakt en verhoord. Onvoorstelbaar. Zeven jaar. Wees even vader en stel u voor dat uw zevenjarige zoon voor uw ogen wordt opgepakt. Geblinddoekt. Polsen geboeid met kabelbinders.’ - Bassam Aramin, vader van Abir

Bassam Aramin is een Palestijn die zijn dochter Abir...

Reacties op: Apeirogon