Chilenen in ballingschap

Deze bijdrage belicht het vluchtproces, het profiel en het integratieproces van de vluchtelingen uit Chili die onder de dictatuursjaren van Pinochet hun land verlieten en naar Belgiƫ kwamen. Het voornaamste objectief is een inzicht te geven in het menselijke verhaal dat achter de term asielzoeker, vluchteling en migrant schuilgaat. Vanwaar komen ze? Hoe verliep hun komst naar Belgiƫ? Hoe reorganiseerde ze zich in ons land? Op welke middelen en instanties konden ze een beroep doen? Vanuit een sociaal-historisch perspectief wordt ingegaan op deze en andere vragen, waarbij naast geschreven bronnenmateriaal vooral de viesie en ervaringen van de betrokkenen zelf de basis vormen van de studie. De auteur hoopt met deze studie een breed publiek te bereiken, onderzoekers en niet-wetenschappers, ouderen en jongeren.

Is Chilenen in ballingschap het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Chilenen in ballingschap