Close-up

Close-up

Net als zo veel jonge meisjes wil Thysia van jongs af aan model worden. Wanneer ze een modellenwedstrijd wint, wordt die droom opeens werkelijkheid. Thysia blijkt een groot talent te hebben en haar carrière neemt een vlucht. Ze raakt in rap tempo bekend met de moordende concurrentie, de nooit aflatende eisen van agenten en fotografen en de gevaren van een eetstoornis. Maar wanneer ze op 18-jarige leeftijd door een bekende modellenscout wordt uitgenodigd in zijn huis in Parijs, twijfelt ze geen seconde; hij zal haar pas écht beroemd maken. In Parijs verandert echter alles, voorgoed. Pas ruim twintig jaar later – ná de opkomst van de #MeToo-beweging en de onthullingen rondom de veroordeelde pedofiel Jeffrey Epstein, en jaren van therapie – durft Thysia naar buiten te komen met haar bekentenis. Haar aangrijpende verhaal begint als een sprookje, maar verandert al snel in een nachtmerrie.
Waargebeurde verhalen
PEPPER books