Culinaire Gids Drenthe

Culinaire bijzonderheid
Nederland is een klein land maar kent veel culinaire variatie per regio. In iedere gids vindt u informatie over de culinaire bijzonderheden van de betreffende streek maar vooral adressen die culinair interessant zijn. Het begrip culinair nemen we heel ruim. We denken niet alleen aan restaurants maar ook aan kaasboeren, boerderijwinkels, honingmakers, leveranciers van (biologisch) vlees of vis, van zuivel, kaas en ijs, speciale (banket)bakkers, traiteurs, wijn, bijzondere markten of culinaire evenementen etc.
Nederland is een culinair land met een eigen keuken en een variatie aan streekproducten.
Albert Kooy zegt in zijn basiskookboek De Nieuwe Nederlandse Keuken als volgt: WAT IS DE NEDERLANDSE KEUKEN? Om dat te achterhalen moeten we even terug naar de aardrijkskundeklas. Nederland is een rivierendelta met vruchtbare, vochtige klei- en zandgronden. Het land kent een gematigd klimaat, met vier duidelijke, zachte seizoenen. Op het land groeien talrijke gewassen, elk met een specifieke oogsttijd.
Lees verder op: www.culinairegidsnederland.nl

Is Culinaire Gids Drenthe het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Culinaire Gids Drenthe