De BV Bruinsma

De BV Bruinsma

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 1 Recensies 0
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
In een actueel overzicht reconstrueert Hendrik Jan Korterink een belangrijke periode in de Nederlandse criminele geschiedenis: de jaren tussen de moord op bendeleider Klaas Bruinsma (1991) en de moord op vastgoedmagnaat Willem Endstra (2005).
Korterink beschrijft hoe bendeleider Bruinsma zijn drugshandel weet uit te bouwen tot een internationaal misdaadsyndicaat: de Bruinsma-groep. Na zijn liquidatie ontbrandt tussen de verschillende leden een felle strijd om de macht. Tegelijkertijd tracht de politie – via de zogenaamde Delta-methode - de onderwereld te infiltreren. Tevergeefs. Stukje bij beetje vermengt de overmoedig geworden onderwereld zich via witwasserij met de bovenwereld.

Korterink schreef een actueel overzicht aan de hand van een aantal hoofdfiguren uit die periode. Hij ontdekte daarbij veel onbekende en weggemoffelde informatie. Korterink sprak o.a. met Yenis (Bruinsma’s Colombiaanse minnares), Etienne Urka, de familie Bruinsma, Thea Moear, Charles Geerts, John Engelsma, Geurt Roos en Mink Kok.
Hendrik Jan Korterink weet een grote hoeveelheid criminele puzzelstukken op hun plaats te laten vallen. De BV Bruinsma is ‘true crime to op het bot!’

Spannende boeken algemeen
Just Publishers