De heksen

De heksen is een fantastisch kinderboek van bestsellerauteur Roald Dahl. Met prachtige tekeningen van bekroond illustrator Quentin Blake.

Dit is geen sprookje. Het gaat hier om echte heksen. Je zult in dit boek niet lezen over rare zwarte puntmutsen en bezemstelen. Echte heksen hebben gewone kleren aan en zien er net zo uit als gewone vrouwen. Ze wonen in gewone huizen en hebben gewone banen... en onder leiding van de allergruwelijkste Opperheks smeden ze snode plannetjes om kinderen te laten verdwijnen!

Samen met mijn allerliefste oma beleef ik een bizar avontuur, en probeer ik een stokje te steken voor de gruwelijke plannen van de meest monsterlijke groep 'dames' die je je maar kunt voorstellen.

'Roald Dahl is de beste kinderboekenschrijver ter wereld.' - VPRO-gids

Recensies (25)

Meer recensies

Is De heksen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De heksen