De ideale vijand

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De ideale vijand is een briljante spionagethriller van meesterverteller John le Carré, nu verfilmd door de BBC.

Ex-soldaat Jonathan Pine is nachtmanager van het chique hotel Meister in Zürich. Op een grauwe nacht in januari checkt zakenman Richard Onslow Roper in in het hotel. Jonathan herkent hem meteen, en is ervan overtuigd dat de man handelt in duistere zaken.
Jonathan licht meteen de Britse autoriteiten in, maar dat had hij beter niet kunnen doen. Al snel overlijden er mensen in zijn omgeving, onder wie zijn vriendin.

Vastberaden om de dood van zijn vriendin te wreken, raakt Jonathan verstrikt in een claustrofobisch en levensgevaarlijk web van internationale wapenhandel. Hij is de ideale spion: gemotiveerd, onbezoldigd en bereid zijn leven te geven…

De BBC verfilmde The Night Manager (De ideale vijand) tot een indrukwekkende televisieserie, met in de hoofdrollen onder meer Hugh Laurie, Tom Hiddleston en Elizabeth Debicki.

Literaire thriller
Luitingh Sijthoff