De hardloper

Bij een Cossee-verjaardag moet (en wil) een van de grote meestervertellers uit ons fonds, David Grossman, erbij zijn. Als cadeau aan zijn Nederlandse lezers stuurde hij ons daarom een van zijn meest gewaardeerde en inter- nationaal het meest vertaalde verhalen op: De hardloper. Maar wie daar rent, is geen marathonman, maar een jon- ge eenzame soldaat. Hij zit in het donker van een zomer- se nacht, opgesloten in zijn levendige fantasie, en rent en rent, heeft zijn ademtechniek precies in de gaten en wil door blijven rennen, tot hij de lichten van Jeruzalem ziet. Maar rent hij naar iets toe of van iets weg, hij, die net nog een meisje, een heel bijzonder meisje in zijn ar- men had? Dat de fantasie ons soms gekke streken levert, is bekend, maar dat ze in een verscheurd land vol Bij- belse gelijkenissen en uiterst aardse verhalen in de hitte van de nacht de ene salto na de andere maakt, daarover weet David Grossman te vertellen als geen ander.

Is De hardloper het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De hardloper