De jongen op de berg

Rank 6909 Gelezen 504 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 247 Favoriet 24 Recensies 32
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 6   Topics 0

Als de zevenjarige Pierrot zijn beide ouders verliest, moet hij zijn huis in Parijs verlaten om een nieuw leven te beginnen bij zijn Duitse tante Beatrix. Zij is huishoudster bij rijke mensen die boven op een berg wonen, ergens in Duitsland.

Maar het zijn geen gewone tijden: Pierrot leeft in 1935 en de Tweede Wereldoorlog nadert met rasse schreden. Evenmin is het huis op de bergtop een gewoon huis; het is Berghof, het adelaarsnest waarin Adolf Hitler zich regelmatig terugtrekt. Pierrot maakt al snel deel uit van Hitlers wereld. Een gevaarlijke wereld waarin terreur, geheimen en verraad aan de orde van de dag zijn. Is ontsnapping nog mogelijk?

Oorlogs- en verzetsroman
Boekerij
09 oktober 2015
05 november 2015

Opgroeien aan Adolfs zijde

door: Wout ten Have 1 like

Na het overweldigende succes van De jongen in de gestreepte pyjama, heeft John Boyne (1971) opnieuw een roman geschreven die zich afspeelt in nazi-Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog. De jongen op de berg gaat ook over een kleine jongen die geconfronteerd wordt met de gruwelen van de oorlog en...

Reacties op: De jongen op de berg