Mijn broer heet Jessica

Mijn broer heet Jessica

Gelezen 256 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 244 Favoriet 10 Recensies 18
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 14   Topics 0

‘Ik hoop dat Mijn broer heet Jessica lezers zal doen inzien hoe dapper transgenderjongeren zijn en hen zal doen begrijpen dat dit niets anders is dan een van de zo vele aspecten van de menselijke natuur die gevierd kunnen worden.’ John Boyne

Broers Sam en Jason zijn altijd onafscheidelijk geweest. Tot Jason op een dag opbiecht dat hij zich al zijn hele leven een meisje voelt. Het is voor Sam en hun ouders een grote schok. Moeder is staatssecretaris met het doel premier te worden en een transseksueel kind is slechte publiciteit. Na een tijdje wordt de situatie voor Jason zo onleefbaar dat hij bij zijn tante gaat wonen, waar hij zichzelf kan zijn.
Kan de familie uiteindelijk toch begrip opbrengen voor Jasons gevoelens? En hoe lang houdt Jason het vol zonder de acceptatie van de mensen van wie hij het meest houdt?
In dit hartverscheurende verhaal weet John Boyne transseksualiteit met zorg te belichten en te normaliseren, zonder ook maar ergens belerend te worden. Een prachtig verhaal over liefde, twijfel, en de moed om jezelf te durven zijn.

De pers over de boeken van John Boyne

‘Diep ontroerend. Mooi en ingehouden geschreven.’ The Wall Street Journal

‘Dit is het soort boek dat miljoenen harten kan veroveren.’ Bookzone
‘Boyne toont zich ook in dit boek een rasverteller.’ Boek

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen