Een reiziger

Rank 728 Gelezen 51 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 170 Favoriet 6 Recensies 6
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Een ambitieus en indrukwekkend verhaal dat eeuwen en continenten omspant

‘Wauw! Net het nieuwe boek van John Boyne uitgelezen. Een episch drama dat zich over eeuwen en continenten afspeelt. Verbazingwekkend en geestverruimend!!!’ Graham Norton

Sommige verhalen zijn universeel, sommige zijn uniek. Ze spelen zich af in onze geschiedenis, en tijd stroomt er als een rivier doorheen.

Dit verhaal begint met een familie: een vader, moeder en twee zoons. Eén zoon met de bloeddorst van zijn vader in zijn bloed, de ander met de creativiteit van zijn moeder. De een vertrekt, de ander blijft.

Hun verhalen zullen in de loop van tweeduizend jaar met elkaar vervloeien – ze zullen elkaar steeds opnieuw ontmoeten op verschillende tijdstippen en plaatsen. Ze reizen van Palestina aan het begin van het eerste millennium naar de verste uithoeken van de ruimte in het derde. De wereld om hen heen verandert, maar hun bestemming blijft hetzelfde. Hun lot staat vast.

Een reiziger is een episch verhaal over de mensheid. Het verhaal van ons allen, dat zich uitstrekt over twee millennia. Fantasierijk, uniek en hartverscheurend, dit is John Boyne op zijn best.

Wat het hart verwoest in de pers

‘Met zijn soepele stijl loodst Boyne je moeiteloos door dit vaak geestige boek. Een goede stap in zijn schrijverschap.’ **** AD

‘Boyne kan onmiskenbaar schrijven. Hij slaagt erin de lezer te laten geloven in een weergaloos verhaal.’ Reformatorisch Dagblad

‘Een roman met humor.’ De Limburger

‘IJzersterk epos. Een woedende aanklacht tegen hypocrisie en homofobie die dankzij Boynes hilarische personages én dialogen oergeestig uitpakt.’ VPRO Gids

Historische roman (populair)
Meulenhoff Boekerij B.V.