De kant van Swann

Rank 3262 Gelezen 106 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 93 Favoriet 20 Recensies 9
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 3 Spots 8 Top25's 12 Hebban 1000 575   Topics 0

Eerder verschenen, in een andere vertaling, als Swanns kant op.

Op zoek naar de verloren tijd is een van de grootste triomfen van de wereldliteratuur. In deze romancyclus wordt de lezer door het zintuiglijke proza van Marcel Proust gevangen in een web van subtiliteiten, onvergetelijke personages, verfijnde ironie, glasheldere zinnen en messcherpe observaties.

In De kant van Swann, het eerste deel van de cyclus, gaat de verteller herinneringsgewijs terug naar zijn jongensjaren en adolescentie. Hij vertelt over zijn initiatie in de liefde en in het complexe salonleven aan het einde van de negentiende eeuw, waarbij hij zich spiegelt aan de intrigerende figuur Charles Swann.

Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's
Op zoek naar de verloren tijd (1)
Thérèse Cornips
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
01 januari 1900
22 november 2018

Guy Doms Hebban Recensent

Chapeau!

door: Guy Doms 3 reacties 3 likes

Waarom een klassieker een eeuw na verschijnen nog voor een derde keer in het Nederlands vertalen? Heel eenvoudig, vertalers Martin de Haan en Rikus Hofstede willen hierdoor een nieuw lezerspubliek bereiken. Niet door het voorschotelen van een moderne versie; ze doen dit echter wel door een frisse,...

Reacties op: De kant van Swann