De kunst van het ongelukkig zijn

De kunst van het ongelukkig zijn

Rank 2469 Gelezen 19 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 58 Favoriet 0 Recensies 1

Onze samenleving is er een geworden van de hoogste pieken, van het steeds beter, verder en hoger. Wat erger is: we staan er bijna niet meer bij stil dat die pieken de laagtes niet opvullen. We zien geen onderscheid tussen wat ons heel even gelukkig maakt en wat het leven echt zin geeft.

Maar hoe kunnen we dat onderscheid weer leren maken, als we niet kunnen rekenen op likes of online populariteit? Wat kunnen we winnen uit een meer eerlijke omgang met de ups en downs van het leven, en met elkaar? En wat betekent dat eigenlijk precies, 'gelukkig zijn'?

In De kunst van het ongelukkig zijn gaat Dirk De Wachter in op grote vraagstukken in onze maatschappij die ons leven bepalen, sturen of veranderen, maar die ons vooral in contact brengen met de ander of met onszelf. Vanuit een constante verwondering leert het ons om na te denken over wat gelukkig zijn echt kan betekenen.

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Lannoo Campus
07 oktober 2019

Lezersrecensies (1)

Een boek dat aanzet tot nadenken...

door: Cindy Deglorie 1 like
Filosofie, psychologie, levensbeschouwelijk, nuchter, grappig en nooit betuttelend... Dirk De Wachter, een man waar ik veel respect voor heb...