De kunst van het ongelukkig zijn

Rank 1096 Gelezen 139 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 188 Favoriet 5 Recensies 3
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 3   Topics 0

Onze samenleving is er een geworden van de hoogste pieken, van het steeds beter, verder en hoger. Wat erger is: we staan er bijna niet meer bij stil dat die pieken de laagtes niet opvullen. We zien geen onderscheid tussen wat ons heel even gelukkig maakt en wat het leven echt zin geeft.

Maar hoe kunnen we dat onderscheid weer leren maken, als we niet kunnen rekenen op likes of online populariteit? Wat kunnen we winnen uit een meer eerlijke omgang met de ups en downs van het leven, en met elkaar? En wat betekent dat eigenlijk precies, 'gelukkig zijn'?

In De kunst van het ongelukkig zijn gaat Dirk De Wachter in op grote vraagstukken in onze maatschappij die ons leven bepalen, sturen of veranderen, maar die ons vooral in contact brengen met de ander of met onszelf. Vanuit een constante verwondering leert het ons om na te denken over wat gelukkig zijn echt kan betekenen.

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Geestelijke gezondheidszorg
Lannoo Campus
01 oktober 2019
07 oktober 2019

Reacties op: De kunst van het ongelukkig zijn