Museum Dirk De Wachter

Kunst door de ogen van Dirk De Wachter We leven in borderline-tijden. Psychiater Dirk De Wachters diagnose van de huidige samenleving is niet mis te verstaan. De weerklank die zijn boeken vinden, zet aan het denken. Dirk De Wachter bespreekt de kunstwerken die hem raken, als mens en als psychiater, en gaat op zoek naar relevante kunst voor de borderline maatschappij. Tegelijkertijd is ook de figuur Dirk De Wachter, en de manier waarop een psychiater een publieke plaats inneemt, intrigerend. Museum Dirk De Wachter onderzoekt het gelijknamige fenomeen, belicht zijn visie op maatschappij en kunst, en plaatst hem - speels en tegendraads - in een fascinerende traditie van psychiaters die het kabinet ontgroeiden.

Is Museum Dirk De Wachter het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Museum Dirk De Wachter