De mens terug in het milieu

Van de natuur genieten; dat doet Loesje graag. Lange wandelingen maken, een frisse duik in zee nemen, zoenen onder een oude eik. De natuur
is overal te vinden: op een klein balkonnetje vol tomatenplanten, vuurvliegjes op een warme zomeravond of pissebedden die zich verschuilen
onder een bloempot.
Er is veel waar Loesje zich over kan verwonderen. Toch maakt ze zich ook zorgen. In dit boekje schrijft ze over de natuur, maar ook over het
milieu. Soms lijkt het wel alsof we de aarde alleen als een middel zien dat we eindeloos kunnen gebruiken. Ze hoeft maar om zich heen te kijken
om te zien dat de mens de natuur niet altijd als haar thuis behandelt.
Een klimaatakkoord is mooi, maar Loesje gaat liever meteen door naar de actiepunten. Hoe gaan we onze voetafdruk verkleinen, nieuwe
energiebronnen ontdekken en weer onderdeel worden van de natuur? Loesje neemt je mee langs bestaande initiatieven waar ze vrolijk van wordt.
Laat je inspireren door dit boekje.

Is De mens terug in het milieu het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De mens terug in het milieu