De moord op de boekverkoopster
  Luister een fragment

De moord op de boekverkoopster

Rank 2867 Gelezen 73 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 1 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 1   Topics 0
Het is dé literaire moord van Nederland: de vergiftiging van boekverkoopster Marian Heij uit Wageningen.

Augustus 2006: de eigenaresse van boekhandel Kniphorst, 54, plukt een Marokkaan van de leestafel in haar winkel. Ze neemt hem in huis, huwt hem, maakt hem tot enig erfgenaam en verkoopt de boekhandel om samen met 'haar woestijnprins' van het leven te gaan genieten. Ondertussen druppelt hij muizenbestrijdingsmiddel in haar Beerenburg, van oktober 2011 tot aan haar dood, zeven maanden later.

Vrienden en collega's van de belezen, eigenzinnige Marian zien haar metamorfose in verbijstering aan. 'Marian is de laatste jaren anders gaan lezen', zegt haar winkelchef. Frank Westerman neemt in deze journalistieke novelle die opmerking als beginpunt voor zijn onderzoek naar deze spraakmakende gifmoord - aan de hand van Marians boekenkast.

Zijn de boeken die je leest een spiegel voor wat er in je omgaat? Of is het andersom: beïnvloedt wat je leest je stemming, je gemoed, je evenwichtigheid?

Kun je je lot tegemoet lezen?

Thrillers & Spanning , True crime
True crime
Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij Fosfor
26 februari 2014
26 februari 2014

Reacties op: De moord op de boekverkoopster