De onverklaarbare logica van mijn leven

Rank 4543 Gelezen 132 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 185 Favoriet 15 Recensies 22
Young adult Artikelen 4 Lijsten 6 Spots 11 Top25's 14 Hebban 1000 431   Topics 0   Leesclub

Het is de eerste dag van Sals laatste jaar op de middelbare school en alles staat op het punt te veranderen.
Salvador dacht dat hij wist waar hij hoorde in de wereld. Maar als hij geconfronteerd wordt met zijn veranderende gedrag, begint hij meer en meer na te denken over zijn verleden, heden en toekomst.
Sal is als Amerikaans adoptiekind opgegroeid bij een Mexicaanse homoseksuele vader. Is hij dan Amerikaans-Mexicaans, of Mexicaans-Amerikaans? En welk gedrag heeft hij van zijn liefdevolle vader geleerd, en welke karaktereigenschappen komen van zijn biologische ouders? Of is Sal gewoon zichzelf?
Samen met zijn vrienden en zijn vader zoekt hij uit wie hij is en waar hij hoort, maar ontdekt hij vooral hoe belangrijk het is om te kunnen zijn wie je écht bent.

Young Adult

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Joke De Meyer Hebban Team

Fijnzinnig en indringend pareltje

door: Joke De Meyer 1 like

De Amerikaanse auteur Benjamin Alire Sáenz liet zich vorig jaar op de Nederlandstalige boekenmarkt opmerken met Aristoteles en Dante ontdekken de geheimen van het universum, de eerste naar het Nederlands vertaalde YA-roman van de auteur. Het lijkt erop dat De onverklaarbare logica van het leven ...

Reacties op: De onverklaarbare logica van mijn leven