De schaduwrijken

‘Weet je wat nu zo bijzonder is?’ Simon prikte met zijn wijsvinger op Yona’s borst. ‘Diezelfde namen doken twintig jaar geleden dus al op in mijn onderzoek naar vrouwenhandel, en ook in de jaren zestig in de heroïnehandel. En ze duiken ook regelmatig op in de bovenwereld: vastgoed, luchtvaart, scheepvaart, verzekeringen, medicijnen … allemaal het grote geld.’

Ze zijn onzichtbaar voor de buitenwereld. Nergens laten ze een spoor na. Maar als familie vormen ze een fijnmazig web, met contacten in onder- en bovenwereld. Toch is er een enkele journalist die bepaalde mensen op het spoor komt. Ze op de foto zet. Hun gangen nagaat. Maar dat komt hem duur te staan.
Een razend spannende roman over verborgen macht, die op ware gebeurtenissen gebaseerd zou kunnen zijn.

Recensies (1)

Is De schaduwrijken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De schaduwrijken