De verborgen universiteit  3

De stad van de alchemist

Gelezen 308 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 276 Favoriet 17 Recensies 8
Young adult Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 14   Topics 0

In De stad van de alchemist gaat Alexa Westerhof op zoek naar de geschriften van de zeventiende-eeuwse magus Morgenstern. Kan zijn muziek de wereld vernietigen of juist verbeteren? En mag je magie opdringen aan de wereld als die daar beter van wordt? Welk spel spelen Jeremy Crowley en Augustus Fenrick? Samen met haar grootvader en vrienden duikt Alexa in de geschiedenis van geheime Londense genootschappen om een antwoord te vinden op alle vragen en te voorkomen dat Morgensterns theorieën in verkeerde handen vallen. Raadselachtige sterfgevallen zorgen voor onrust in Londen en als er rellen uitbreken, lijken de dagen van de stad geteld. Intussen moet Artemus Jones zich verantwoorden voor zijn betrokkenheid bij de gebeurtenissen van twintig jaar geleden en zwerft er een dakloze rond die meer te verbergen heeft dan zijn identiteit.

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy
De verborgen universiteit (3)
Querido's Uitgeverij BV, Em.
08 februari 2016
10 januari 2017

Christien Boomsma Auteur

Het wachten meer dan waard

door: Christien Boomsma 1 reactie 1 like

We moesten meer dan drie jaar wachten op het laatste deel uit de serie De Verborgen Universiteit van Natalie Koch. Maar hé, dan heb je ook wat. De Stad van de alchemist is een spannend, gelaagd en meeslepend verhaal geworden dat de belofte meer dan waar maakt. Koch staat hiermee helemaal...

Reacties op: De stad van de alchemist