De vogelkooi

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
De roman speelt in het Albanië aan het eind van de vorige eeuw. De Vogelkooi werpt een licht op een volk met angsten, passies, oude gebruiken en warme medemenselijkheid. Deze roman brengt een gesloten land als Albanië op aansprekende wijze dichterbij met een verhaal over gewone mensen in omstandigheden waar een West-Europeaan zich vaak niets bij voor kan stellen. Mensen ontwikkelen zich van kind tot ouder, van slachtoffer tot dader en van gastheer tot vluchteling. En omgekeerd.
Een verhaal over een moeder en een zoon in een hectische periode in Albanië na de val van het communisme in 1991. Een land dat zijn identiteit terugzoekt met vallen en opstaan. Van deze bijna vijftig jaar oude vogelkooi gaat het deurtje naar de vrijheid knarsend open.
In een tijd waarin de hele wereld tegen dezelfde vijand vecht, terwijl de wereld tegelijk meer verdeeld lijkt dan ooit en in het jaar waarin de Europese Commissie heeft besloten dat de onderhandelingen met Albanië over hun toetreding tot de EU kan starten is het belangrijk om de bewoners van deze kandidaat-lidstaat te leren kennen. Dit boek levert daar een bijdrage aan.
De schrijver was betrokken bij de wederopbouw en ontwikkeling van het land en maakte van dichtbij mee hoe het met vallen en opstaan op zoek was naar een nieuwe identiteit.

Historische roman (populair)
Elikser B.V. Uitgeverij