De vrouw van de reiziger

In deze verhalen richt Paul Theroux zijn vizier op de elite - en alles wat zich daar aan het oog van de wereld onttrekt. Een gerenommeerde kunstverzamelaar geniet van het vernietigen van zijn topstukken; twee jongens moeten hulpeloos toekijken terwijl hun vader de totale oorlog verklaart aan de wasberen die hun landhuis teisteren; een jonge kunstenaar tracht bij een bekende, doch achterbakse roddelaarster in het gevlij te komen. Theroux toont ons de mens die gedreven wordt door verlangens, wraaklust en zijn eigen demonen. Paul Theroux is al zijn hele loopbaan op zoek naar de `sinistere waarheid achter de keurige façades (Hans Bouman), en hij is er niet milder op geworden met het klimmen der jaren. In 'De vrouw van de reiziger' zien we de meest duistere, verzengende, verontrustende kant van de wereldberoemde reisschrijver.

Is De vrouw van de reiziger het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vrouw van de reiziger