De vrouwen

De vrouwen

Rank 5362 Gelezen 17 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 1 Recensies 0
Literatuur & Romans Top25's 2   Topics 0

Op het platteland in Wisconsin bevindt zich het buitenhuis Taliesin. Paparazzi liggen er op de loer, hopend op een nieuw schandaal in een eindeloos drama. Het is het huis van de grootste architect van de twintigste eeuw: Frank Lloyd Wright, een man van extremen in zijn werk en in zijn privéleven; een oerkracht, arrogant en gekmakend. De vrouwen is het verhaal van Wrights echtgenotes en minnaressen. Zijn toegewijde vrouw Kitty, zijn geschifte tweede vrouw Miriam en de Servische immigrante Olgivanna, die samen met Wright voortdurend in angstige afwachting verkeert van de volgende golf ellende die Miriam over hen zal uitstorten. Frank Lloyd Wright is de wereldberoemde architect van onder andere de villa Fallingwater in Pennsylvania, het Imperial Hotel in Tokio en het Guggenheim Museum in New York. Een hele generatie architecten is door Wright beïnvloed. Boyle doorgrondt met nietsontziende en tegelijkertijd subtiele pen de chaos, verschrikkingen en onbedwingbare passies van dit complexe, fascinerende icoon.,

Gerda Baardman Tjadine Stheeman ...
Anthos
10 april 2012

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 25,99 Bestel het e-book € 7,99