Verloren nachten

In de hippiecommune Drop City in Californië worden de principes van vrijheid en blijheid erg ruim genomen. Als de gemeente met bulldozers langskomt om het vervallen complex met de grond gelijk te maken, besluiten de pseudo-goeroe Norm en enkele volgelingen hun kamp te verplaatsen naar de ongerepte natuur van het donkere Alaska. Daar volgt een confrontatie met henzelf en met de autochtonen die er hun onderlinge relaties en die met hun omgeving in stand proberen te houden. Net als Houellebecq in Elementaire deeltjes schrijft Boyle in deze roman over de menselijke natuur, over het failliet van de idealen uit de jaren zestig en hoe onze tijd daardoor is gevormd.
Boyle toont zich een meester in de weergave van de menselijke zoektocht naar een plaats in de wereld.

Recensies (1)

Is Verloren nachten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verloren nachten