De weg van de Shaolin

De leer van de Shaolin laat ons zien hoe we door het aanspreken van onze innerlijke kracht en ons doorzettingsvermogen aanvallen kunnen afweren en confl icten kunnen beteugelen zonder dat wij daarvoor een fysieke strijd hoeven aan te gaan.

Werk, gezin, de buitenwereld: elke dag worden we ‘aangevallen’, gemanipuleerd en beïnvloed. We zouden graag adequaat reageren en ons krachtig opstellen, maar slechts enkelen zijn bij machte om direct te reageren. Zij hebben het vermogen ter verdediging direct de aanval te openen. Maar het gros van ons bedenkt zich pas achteraf wat we hadden moeten en willen zeggen.

Op basis van tai chi, kungfu en andere Aziatische zelfverdedigingstechnieken toont bestsellerauteur en coach Bernhard Moestl hoe we onze tegenstanders kunnen inschatten, wat onze eigen kwetsbaarheden zijn en hoe we kunnen leren ons in het dagelijks leven beter staande te houden. Want ook wij kunnen, net als een Shaolin, zegevieren zonder strijd en het leven leiden zoals we dat willen.

Recensies (1)

Is De weg van de Shaolin het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De weg van de Shaolin