De weg van de Shaolin

De weg van de Shaolin

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Spots 1   Topics 0
De leer van de Shaolin laat ons zien hoe we door het aanspreken van onze innerlijke kracht en ons doorzettingsvermogen aanvallen kunnen afweren en confl icten kunnen beteugelen zonder dat wij daarvoor een fysieke strijd hoeven aan te gaan.

Werk, gezin, de buitenwereld: elke dag worden we ‘aangevallen’, gemanipuleerd en beïnvloed. We zouden graag adequaat reageren en ons krachtig opstellen, maar slechts enkelen zijn bij machte om direct te reageren. Zij hebben het vermogen ter verdediging direct de aanval te openen. Maar het gros van ons bedenkt zich pas achteraf wat we hadden moeten en willen zeggen.

Op basis van tai chi, kungfu en andere Aziatische zelfverdedigingstechnieken toont bestsellerauteur en coach Bernhard Moestl hoe we onze tegenstanders kunnen inschatten, wat onze eigen kwetsbaarheden zijn en hoe we kunnen leren ons in het dagelijks leven beter staande te houden. Want ook wij kunnen, net als een Shaolin, zegevieren zonder strijd en het leven leiden zoals we dat willen.
Karakter Uitgevers B.V.
22 maart 2019
9789045219226 , 9789045219035

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 7,99

Lezersrecensies (1)

De kunst van de stijlloze overwinning

door: Nicole Vrielink 1 like
In De weg van de Shaolin laat Bernhard Moestl ons kennis maken met een deel van de wijsheid welke hij heeft opgedaan door zijn bezoek(en) aan de Shaolin tempel in Henan, China. Na een inleiding waarin verteld wordt wat precies het doel van het boek is en waarin er iets dieper op het aspect...