Omslag de Zaak-Nicole

DE ZAAK-NICOLE

Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 0

DE ZAAK-NICOLE is geen boek over Nicole van den Hurk. Het is een gedetailleerd verslag van het recherche-onderzoek naar haar dood en verkrachting. Het onthult bovendien hoe justitie achter de schermen werkte aan de berechting van de man die het vijftienjarige meisje misbruikte en om het leven bracht. De verdwijning van de Eindhovense tiener in oktober 1995 hield veel mensen bezig. Toen haar ontzielde lichaam na zes weken in een afgelegen bosperceel werd gevonden, veroorzaakte dat een grote schok. Ook bij de politie, die meteen vol op het onderzoek inzette. Desondanks werd de zaak-Nicole een cold case. Maar rechercheurs grepen elke aanleiding voor een herstart van het onderzoek aan. De vijfde keer (!) zou het raak zijn. In deze zaak opende de politie deuren en dossiers voor een journalist. ED-verslaggever Max Steenberghe kreeg onbegrensde toegang tot het zogeheten team-Bosuil. Hij maakte van binnenuit mee hoe het onderzoek uitliep op een twee jaar durende uitputtingsslag. De berechting van de verdachte zou vijf jaar aanslepen. Ook het Openbaar Ministerie liet de verslaggever meekijken. http://dezaaknicole.nl

05 juni 2019