De zilveren brug

Kris' ouders gaan scheiden, daarvan is hij overtuigd. Daarom neemt zijn vader hem mee op kanotocht in Zweden, zodat hij het Kris in alle rust kan vertellen. Tijdens die week met him twee kan Kris aan niets anders denken. En hij ergert zich enorm aan het geflirt van zijn vader met een opdringerige vrouw die met haar dochter dezelfde route vaart. Maar als zijn vader hem vertelt wat er precies aan de hand is, stort Kris' wereld in. Onze peddels gaan synchroon. De mist trekt op, het heldere water weerspiegelt de met bos bedekte heuvels. Een windvlaagje, de zon breekt door en legt een glanzende zilveren brug op het water. De kano glijdt dat zilver binnen. Ik laat mijn peddel op de rand rusten, doe mijn ogen dicht en draai mijn gezicht naar de zon. Ik voel hoe elke slag van mijn vader de kano vooruit dwingt en hem een beetje uit het water tilt. Ik pak mijn peddel weer en pik het ritme op.

Is De zilveren brug het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De zilveren brug