De zoon van Black, de zwarte hengst

" .... Over een aantal maanden zal er een veulen worden geboren, Alec. En dat is dan voor jou, ik zal het je sturen!" Herinner je je deze woorden nog, die Aboe Já Koeb ben Ishak sprak, toen Alec weer terug zou gaan naar Amerika en afscheid moest nemen van zijn grootste vriend, Black? De sheik heeft zich aan zijn woord gehouden. In dit derde deel lees je hoe Satan, de zoon van Black, in Amerika aankomt en daar door Alec Ramsey wordt opgevoed. Satan is geen gemakkelijk paard, hij heeft een kwaadaardige blik in zijn ogen en gedraagt zich, ook tegenover Alec, die hem toch met zoveel liefde verzorgt, bijzonder vijandelijk. Alec kon niet vermoeden hoeveel moeite hij zou moeten doen om het aangeboren wilde instinct van deze in de woestijn geboren Arabische hengst, te temmen. Satan probeert Henry, de oude trainer, te doden... Wanneer Alec Satan wil gaan berijden om hem te trainen voor twee belangrijke races, werpt het paard Alec van zijn rug en probeert hij ook hem te doden. Zou Alec ook nu weer de strijd winnen? Zou hij net zoveel van Satan als van Black kunnen houden en er evenveel successen mee behalen?

Is De zoon van Black, de zwarte hengst het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De zoon van Black, de zwarte hengst