De zwarte hengst Bento

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Ditha Holesch is de schrijfster van het dierenboek met een geheel eigen allure. Zij vermenselijkt de dieren niet; zij laat ze niet spreken of dingen doen die tegen hun natuur ingaan. Haar paarden en honden, gemzen, wolven, lynxen en tapirs, heel de fauna en flora beeldt zij uit vanuit hun eigen psyche en met hun eigen reacties op mens en omgeving, zodat een scherp omlijnd en diep indringend beeld van hun aard en natuur wordt gegeven.
In haar klassieke bestseller De zwarte hengst Bento vertelt Ditha Holesch over het leven van een jonge hengst, die naar Zuid-Amerika wordt verkocht, daar ontsnapt en er met de kudde, die hij om zich heen verzamelt, een eigen leven gaat leiden.
Met een onfeilbare intuïtie heeft de schrijfster zich ingeleefd in de geest van dit paard en met grote trefzekerheid heeft zij zijn reacties weergegeven.
De zwarte hengst Bento is een roman die mensen van elke leeftijd van de eerste tot de laatste bladzijde zal blijven boeien.
Junior
Mingus, Uitgeverij