Demonen

Demonen

Young adult   Topics 0
Volksverhalen gaan altijd naar de kern. Kort en krachtig, helder en heftig bespelen ze rauwe emoties en lastige thema’s. Demonen gaat over onze angst voor het kwaad. 57 beklemmende archetypische volksverhalen uit 45 cultuurgroepen voeren ons naar de bronnen van de angst. Ze jagen de daver op het lijf, maar houden ook een spiegel voor, want de akeligste demonen huizen in onszelf. Hoe vreemd de landschappen ook zijn waarin kannibalen, duivels, djinns, kwelgeesten, weerwolven, vampiers, heksen en andere monsters ronddwalen, hoe weerzinwekkend hun daden ook zijn, hoe bizar hun lichamen er ook uitzien, ze zijn tegelijk diepmenselijk.

Marita de Sterck (1955) werd bekend met haar bekroonde jeugdromans en succesvolle, alom geprezen bundels met volksverhalen, Bloei, Beest in bed, Vuil vel en Wreed schoon.

Jonas Thys (1985) is leraar beeldende kunsten aan Academie Noord en illustreerde Beest in bed, Vuil vel en Wreed schoon.
Young Adult
Uitgeverij Polis