Mot en de metaalvissers

Mot en de metaalvissers

Rank 78 Gelezen 349 Aan het lezen 34 Wil ik lezen 236 Favoriet 36 Recensies 25
Junior Lijsten 8 Spots 2   Topics 0

Een betoverende nieuwe jeugdroman van Sanne Rooseboom

De week waarin Mot een duikboot vond, begon redelijk normaal. Saai zelfs. Dat was niet zo gek. Er moest heel wat gebeuren voordat ze haar grote vondst zou doen. Ze had nog niet eens een magneet.

Mot heet eigenlijk Vlinder. Maar zo noemt alleen haar moeder haar nog. Die wil het liefst een opgeruimd, luchtig kind in een jurkje. Mot is zo niet. Mot houdt van zwarte kleren en van de oude, rommelige stad waarin ze opgroeit. Uit opstandigheid koopt ze van haar spaargeld een magneet om mee te vissen in het oude kanaal. Ze vindt een kleine, roestige duikboot. Die duikboot is het begin van een groots avontuur, waarbij Mot de punk-acrobaten van De Werf ontmoet, ze het tegen een machtige miljardair opneemt en ze haar moeder beter leert kennen.

Mot en de metaalvissers is een origineel en betoverend verhaal, dat zich nét niet in onze wereld afspeelt. Over de rafelrandjes van een stad, over jezelf kunnen zijn en over roest. Heel veel roest.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Fictie 13-15 jaar
Illustraties
Sophie Pluim
Unieboek | Het Spectrum
08 april 2022
08 april 2022

Reacties op: Mot en de metaalvissers