Het ministerie van Oplossingen en de verdwenen Van Gogh

Rank 1141 Gelezen 78 Aan het lezen 8 Wil ik lezen 37 Favoriet 2 Recensies 4
Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Het Ministerie van Oplossingen heeft een nieuwe zaak!

Nu het Ministerie van Oplossingen opnieuw is opgericht, kan Nina niet wachten om aan de slag te gaan samen met Alfa, Ruben en mevrouw Vis. Het Internationaal Genootschap stuurt een bericht dat ze kunnen beginnen zodra de laatste openstaande zaak is opgelost. Een onopgeloste zaak? De kinderen duiken samen met mevrouw Vis in de archieven en ontdekken dat er inderdaad een zaak is uit 1953 waar het Ministerie nooit een oplossing voor heeft gevonden: de zaak van de vermoorde huisbaas en de verdwenen Van Gogh.
Het Ministerie gaat meteen aan de slag, maar het is niet gemakkelijk om aan informatie te komen uit die tijd, en daarbij worden ze nog steeds in de gaten gehouden door de Zilvermannen. Zullen ze de zaak alsnog ongemerkt tot een goed einde kunnen brengen?

‘Auteur Sanne Rooseboom heeft een vermakelijk boek geschreven dat aanzet om door te lezen/ Het is duidelijk dat de auteur veel plezier beleeft aan het schrijven van haar verhalen. De taal is levendig en perfect op maat van het doelpubliek (10+).’ Hebban.nl ‘Roald Dahl in een nieuw jasje.' Boekenkrant
'Avontuurlijk, cool, geheimzinnig, leuk, realistisch, spannend, vrolijk.' Ikvindlezenleuk.nl
'Dit spannende boek gaat over kinderen die de regels durven overtreden en niet bang zijn om iets nieuws te proberen.' Leesplein.nl
  • Origineel, eigentijds en spannend avontuur, met illustraties van Mark Janssen
  • Ook los te lezen van deel 1

Het Ministerie van Oplossingen (2)
Van Goor
22 februari 2018