Het Ministerie van Oplossingen en de Zilverjongen

Het Ministerie van Oplossingen en de Zilverjongen

Rank 5877 Gelezen 52 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 48 Favoriet 2 Recensies 11
Junior Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0

We helpen iedereen, niet alleen wie we aardig vinden. Dat is een van de strenge regels van het eeuwenoude Ministerie van Oplossingen, dat anoniem de problemen van andere mensen oplost. In de praktijk valt die regel de elfjarige Nina niet mee. Want het Ministerie probeert de problemen van Ralf op te lossen, een jongen die altijd zó kwaad en onaardig doet, dat Nina hem helemaal niet wíl helpen.

Maar Ralf is ook een jongen die het ontzettend zwaar heeft door de moeizame scheiding van zijn ouders. Het gaat steeds slechter op school, hij slaat kinderen op het voetbalveld en de enige vriend die hij nog heeft, wil dat hij dingen gaat stelen. De andere leden van het Ministerie, Alfa, Ruben, Kai, de oude dames Vis en Tirza, vinden dat ze iets voor hem moeten doen. En Nina? Nina doet mee. Met tegenzin.

Het Ministerie van Oplossingen staat voor misschien wel het lastigste probleem tot nu toe: hoe help je iemand die je eigenlijk helemaal niet aardig vindt?

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar