Het Ministerie van Oplossingen en de Zilverjongen

Het Ministerie van Oplossingen en de Zilverjongen

Junior   Topics 0

We helpen iedereen, niet alleen wie je aardig vindt. Dat is een van de strenge regels van het eeuwenoude Ministerie van Oplossingen, dat anoniem de problemen van andere mensen oplost. Maar in de praktijk valt die regel Nina niet mee. Want het Ministerie wil de problemen van Ralf oplossen, en Ralf is een agressieve pestkop.

Ralf is óók een jongen die klem zit in de vechtscheiding van zijn ouders. Het gaat slecht op school, hij slaat kinderen op het voetbalveld en hij voelt zich nergens thuis. De leden van het Ministerie, Alfa, Ruben, de oude dames Vis en Tirza, zien hoe het steeds slechter met Ralf gaat en besluiten dat ze hem moeten helpen. En Nina? Nina doet mee. Met tegenzin. Tot ze Ralfs tante ontmoet, de dwarse Dewi met haar paarse hanenkam. En tot ze erachter komt wie Ralfs vader is…

Het Ministerie van Oplossingen staat voor misschien wel het lastigste probleem tot nu toe: hoe help je iemand die je eigenlijk helemaal niet mag?

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar