Dit is alles

Cordelia is bijna zestien, hoog tijd dus om vrouw te worden. Kordaat en eigenzinnig gaat ze op zoek naar een aantrekkelijke en betrouwbare jongen om haar te ontmaagden. Ze komt bij William Blacklin terecht, en - wat helemaal niet de bedoeling was - in een grote passionele liefde.
Cordelia zelf beschrijft hun o zo romantisch geënsceneerde eerste keer. En ze beschrijft ook letterlijk in geuren en kleuren wat zo'n passie met je doet, lichamelijk en geestelijk. Ze moet helaas ook beschrijven wat je overkomt als die passie voorbij is. Gesteund door haar mentor en beste vriendin, een boeiende, levenswijze jonge lerares, probeert Cordelia koppig haar evenwicht te hervinden.

Later, als ze zwanger is, besluit ze voor haar dochter-in-wording een verslag van de afgelopen jaren te schrijven.

Ik maak dit boek voor je terwijl ik op je komst wacht. Ik ben eraan begonnen zodra ik wist dat je verwekt was. Ik wil het je geven op je zestiende verjaardag. Weet je, een paar weken na je geboorte word ik twintig, en die twee gebeurtenissen samen zullen het einde markeren van mijn jeugdjaren, want dan ben ik moeder en niet langer een onverantwoordelijke jongere.

Dit boek is Cordelia's verslag van de spannende ontdekkingstocht die volwassen worden is.

Is Dit is alles het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Dit is alles