Dromen, pesos en spelersvrouwen

Iedereen van Melipilla rent inmiddels naar de spelerstunnel. De meeste spelers zijn nog redelijk teleurgesteld over het uitblijven van de winst, maar zich ook zeer bewust van het gevaar van stenen en muntjes. Ik loop ook maar richting de spelerstunnel, waar zich inmiddels een kleine honderd fans hebben verzameld. Rakelings vliegt een steen langs mijn hoofd.
Na het behalen van het kampioenschap met de Nederlands-Turkse hoofdklasser Türkiyemspor besluit journalist Jorrit Smink van zijn hobby zijn werk te maken. Zijn langgekoesterde voetbaltrainersdroom gaat in vervulling op een onwaarschijnlijke plek: in Chili, het geboorteland van zijn vrouw. Na een aanloop bij een team uit de derde divisie schopt hij het uiteindelijk tot hoofdtrainer en technisch directeur van een heuse profclub. Bij Deportes Melipilla is Smink getuige van de meest bizarre gebeurtenissen: louche zaakwaarnemers, burgemeesters die de opstellingen willen bepalen, bedreigingen door fans, boze spelersvrouwen en een zeventienjarige speler die zijn spelerspas voor 250.000 dollar verkoopt.
Dromen, pesos en spelersvrouwen is een even droogkomisch als warmbloedig insidersverhaal over de jungle van het Zuid-Amerikaanse voetbal en de door velen gekoesterde droom om zelf de opstelling te bepalen.

Is Dromen, pesos en spelersvrouwen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Dromen, pesos en spelersvrouwen