Een touwtje naar de maan

Spot is een hond. Een witte hond met vlekjes. Hij woont al drie jaar in het huis van Baasje en Vrouwtje. Op een dag ontmoet hij daar Muis. Muis is een kat, zo grijs als een muis. Ze worden vrienden.

‘Weet je wat er met jou scheelt?’ vraagt Muis.
‘Nee.’
‘Er zit een grens in je hoofd.
Een lijn.’
‘Een lijn?
In mijn hoofd?’
‘Ja, een lijn.
Tot hier mag ik gaan en niet verder.’
Spot draait zijn ogen naar alle kanten.
‘Ik zie geen lijn.’
Muis schudt haar hoofd.
‘Je kunt hem ook niet zien.
Maar het is echt waar,
die lijn in je hoofd is baas over je.’

Spot en Muis zijn anders. Muis is vrij. Zij gaat en staat waar ze wil. Spot niet. Hij heeft een lijn in zijn hoofd. ’s Nachts trekken Spot en Muis op avontuur. Maar van alle dieren die ze ontmoeten, is niemand echt vrij… Zelfs Muis heeft last van een touwtje naar de maan dat haar de nacht in trekt.

Dit verhaal speelt zich af in de tuin van WALLY DE DONCKER. Zijn huisdieren spelen de hoofdrol: een verrassende zoektocht naar je eigen ik. Met knappe illustraties van VEERLE DERAVE. Of hoe je met korte woorden veel kunt zeggen…

Recensies (1)

Is Een touwtje naar de maan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een touwtje naar de maan