En nu...spelen

Wat is er vandaag de dag nog over van de homo ludens, de spelende mens? We plannen onze agenda’s vaak zo vol dat er weinig tot geen ruimte meer over is om te spelen of te flierefluiten. Toch is dit van levensbelang zowel voor kinderen als voor volwassenen. En nu… spelen, is een pleidooi voor leegte en verveling. Net zoals spelen plezier en creatief denken stimuleert, doet vervelen precies hetzelfde. In onze overactieve en overprikkelde maatschappij is verveling een ondergeschoven kindje geworden. Het is wijs om het nut van vervelen op waarde te leren schatten en af en toe eens een ‘luie dag’ in te lassen. Leer lichter denken door in gedachten een vrolijk
spel te maken van het dagelijks bestaan! Het leven wordt er stukken leuker op als je regelmatig een speeltuin maakt van lichaam, geest en omgeving. Met een hangbankje om je te kunnen vervelen, dat dan weer wel.

Bea Kalter gaat in haar werk actief op zoek naar antwoorden op vragen die haar bezighouden. Daarnaast put ze uit haar kennis en ervaring als moeder, mindfulnesstrainer, yogadocent, journalist en cultuursocioloog.
Haar zus Laura tekent en illustreert de ‘En nu…- boekjes’, waarin ze de tekst versterkt met haar originele vormgeving, pakkende illustraties, maar ook ruimte laat voor voldoende rust op de pagina’s.

Is En nu...spelen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op En nu...spelen