En zo kwamen wij bijeen in groene velden

De Nederlander Henry Kerstens is 24 jaar en hij snakt naar het avontuur.  Geheel vrij van ideologie of godsdienst besluit hij een aantal maanden als vrijwilliger op een kibboets in Israël te gaan werken.   Daar aangekomen bemerkt hij al snel dat de door hem verkozen kibboets bepaald niet in een veilig gebied ligt. De kibboets ligt slechts enkele kilometers van de Libanese grens. In de periode tussen de 6-Daagse Oorlog en de Yom-Kippoer Oorlog zijn aanslagen en vergeldingsacties hier  aan de orde van de dag. Naast dramatische gebeurtenissen beleeft Henry hier echter, zoals hij later zal opmerken,  "gouden dagen  die nooit meer uit mijn herinnering zullen verdwijnen".  De kameraadschap onder de vrijwilligers, die uit alle delen van de wereld komen, is voor hem van blijvende waarde.

Is En zo kwamen wij bijeen in groene velden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op En zo kwamen wij bijeen in groene velden