Expo 58

Dit boek verschijnt naar aanleiding van de vijftigste verjaardag van de wereldtentoonstelling in Brussel . Het boek bij de tentoonstelling Tussen droom en werkelijkheid van het Archief van de Stad Brussel, het Algemeen Rijksarchief en de vzw Atomium Deze tentoonstelling loopt van 17 april tot 19 oktober 2008 in het Atomium. De Expo 58 is voor eeuwig in het collectieve geheugen gegrift. Het is zonder twijfel een van de belangrijkste evenementen in de naoorlogse geschiedenis van ons land. Tussen 17 april en 19 oktober 1958 werden ongeveer 42 miljoen bezoekers geregistreerd. Dit boek biedt een historisch overzicht van de Expo 58. De Expo was een weerspiegeling van een veranderende maatschappij en van de economische, technologische en stedenbouwkundige moderniteit die de welvaart van de Golden Sixties aankondigde.

Is Expo 58 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Expo 58