Familieopstelling

Rank 401 Gelezen 395 Aan het lezen 19 Wil ik lezen 241 Favoriet 11 Recensies 21
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Achttien jaar nadat zijn vrouw Carmen is overleden en zeven jaar nadat zijn huwelijk met Roos op de klippen is gelopen, blijkt ook de zoveelste nieuwe liefde van Stijn van Diepen niet de ware te zijn. Terwijl hij nog altijd van feest naar feest strompelt, wordt zijn moeder met alzheimer in een verzorgingstehuis opgenomen, dreigt zijn beste vriend Frenk hem te laten vallen en moet hij de verjaardag van zijn dochter Luna, die eenentwintig wordt, organiseren. Een crisis lijkt onvermijdelijk. Waarom is zijn (liefdes)leven zo'n puinhoop? Het is tijd om eens grondig in de spiegel te kijken.

In een hilarische en ontroerende zoektocht naar zichzelf keert Stijn terug naar zijn jeugd in Noord-Brabant, stuit hij op een aangrijpende familiegeschiedenis en belandt uiteindelijk op het Ierse platteland in een ultieme poging antwoorden te vinden op zijn vragen. Zal hij op zijn vijfenvijftigste zichzelf weten te vinden? En belangrijker nog: de liefde?

Lebowski
25 augustus 2020
25 augustus 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Ellen

Geertje Otten Hebban Recensent

Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken

door: Geertje Otten 1 like ebook

Familieopstelling is de nieuwste roman van Kluun, het pseudoniem van Raymond van de Klundert. In eerste instantie eigenlijk opgezet als een 'eerlijk non-fictieboek', maar gaandeweg het schrijfproces werd het toch weer een roman. Kluun blijkt onverbeterlijk, net als zijn alter ego Stijn van Diepen....

Reacties op: Familieopstelling