Getuigen

Gelezen 47 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 6 Recensies 11
Thrillers & Spanning Top25's 1   Topics 0

Hoe beweeg je in een moeras zonder weg te zinken? Je bent de enige getuige van een zoveelste incident met jongeren, dit keer op een late trein. Je kent de jongeren niet en ook het slachtoffer is je onbekend. Je wordt door niemand opgemerkt, je hebt geen gsm op zak en bovendien ziet het er allemaal niet zo erg uit voor het slachtoffer. Redenen genoeg om de politie niet te bellen. Tot de volgende dag… Hoe moet je getuigen zonder je eigen identiteit prijs te geven? Hoe beweeg je in een moeras zonder weg te zinken?

Rudy Soetewey (°1955) is vooral bekend als toneel- en romanschrijver. Voor zijn misdaadromans kreeg hij verscheidene belangrijke nominaties. De pers over Rudy Soetewey: ‘Met oog voor het eenvoudige, sociale en realistische is Moord een macabere parel van een thriller.’ (Fred Braeckman over Moord in De Morgen) ‘Het boek heeft me weten te verrassen en na het lezen ervan kon ik het niet meteen loslaten. Hierdoor bevat Vrienden precies díe elementen die je van een goede thriller verwacht.’ (Suzanne Peeters over Vrienden in Infonu) ‘Rudy Soetewey schreef met Vrienden een spannende whodunit waarbij iedereen wel de dader kan zijn.’ (Fred Braeckman over Vrienden in Weekend Knack)

Literaire thriller
Kramat
10 februari 2011
10 februari 2011

Getuigen is net geen driehonderd bladzijden herkenbare suspense en het bewijs dat deze schrijver

door: Eric Diepvens 1 like
net als goede wijn, beter wordt met de jaren. Een aanrader.,De Vlaming Rudy Soetewey is leraar van beroep, maar schrijft daarnaast ook boeken. Na in de jaren negentig te zijn begonnen als romancier richtte hij vanaf de eeuwwisseling zijn pijlen op het spannende boek. Een omscholing die niet...

Reacties op: Getuigen