Gids naar de ziel van Rome

Roma, una vita non basta

Ik zal nooit een échte Romeinse worden, noch zal ik alle geheimen van de stad ontfutselen. Toch heb ik, na bijna twintig jaar in Rome te hebben gewerkt en gewoond, de ziel van de stad behoorlijk bloot kunnen leggen. Ik ken de lokale keuken en de (kerk- of seizoensgebonden) eetvoorschriften, durf met luide toon de aandacht te trekken in de metro, gooi er soms zelfs wat dialect door en kan meelachen waar typische Romeinse humor wordt gehanteerd.

Statistische gegevens over het Colosseum vindt u in iedere gids. Evenals waar het lekkerste ijs van Rome te vinden is. Maar waar u een maritozzo con la panna kunt eten als ontbijt en waar de naam van dit lokale zoete broodje vandaan komt, dat weten alleen échte Romeinen. In dit boek, voer ik u graag mee naar de diepte van die Romeinse ziel.

Is Gids naar de ziel van Rome het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Gids naar de ziel van Rome