Help, mijn ouders worden hulpbehoevend

Als je ouders ouder worden en een beroep doen op je hulp, kan dat je in de knel brengen. Niet alleen de praktische zorg in de dagelijkse praktijk, maar vooral de psychische en emotionele belasting kunnen de zorg tot een zware opgave maken.

Hoe je de zorg voor je ouders beleeft, heeft veel te maken met je eerdere levenservaringen: je jeugd bij hen, de aandacht die er vroeger voor jou en jouw behoeften was en de kleinere en grotere verwondingen die je opliep in het contact met hen. Word je daarin geraakt, dan kan je hart zich sluiten, waardoor je verhardt en doet wat nodig is voor je ouders, maar je dat steeds zwaarder valt. Dit boek helpt je te onderzoeken wat jij nodig hebt om goede oplossingen te vinden als je ouders hulpbehoevend worden.

Margriet Wentink specialiseerde zich in het werken met opstellingen als traumaverwerkingsmethode. Door haar nauwe betrokkenheid bij de ontwikkeling van deze methode geldt zij als expert binnen dit vakgebied. Zij geeft training, opleiding, supervisie en begeleiding in Nederland, België en Duitsland.

Is Help, mijn ouders worden hulpbehoevend het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Help, mijn ouders worden hulpbehoevend