Het Handboek van de Vrijheid

Wat betekent het voor een mens om vrij te zijn? Hoe vrij is onze wil? Van welke vrijheid gaan wij uit als wij anderen moreel beoordelen? En waarom is onze wilsvrijheid zo belangrijk? Met deze hoogst actuele vragen houdt de filosoof Peter Bieri zich bezig in Het handwerk van de vrijheid. In korte, steeds variërende scènes laat hij schijnbaar rotsvaste opvattingen en ideeën net zo lang met elkaar in botsing komen tot het principe van een werkelijke vrijheid in beeld komt. Met het elan van een romancier toont Bieri ons welke vorm van vrijheid we door helder denken kunnen bereiken. 'Dit boek is zo helder geschreven dat het bijna schoonheid is, spannend als een roman, vol kennis en inzicht. Het is bovendien broodnodig, nu men allerwege probeert aan te tonen dat vrijheid niet bestaat. Een bevrijdend boek.' - Rüdiger Safranski Peter Bieri was hoogleraar filosofie aan de Freie Universität in Berlijn. Onder eigen naam verscheen van hem in 2015 Een manier van leven, onder het pseudoniem Pascal Mercier verschenen zijn romans Nachttrein naar Lissabon, Perlmann's zwijgen, De pianostemmer en Lea. Zijn werk is overal ter wereld in vertaling verschenen.

Is Het Handboek van de Vrijheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het Handboek van de Vrijheid