Het laatste leven

Het laatste leven

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Scandinavische crime met internationale allure, voor lezers van Jo Nesbø, Stieg Larsson en Lars Kepler.

Wanneer FBI-agent John Adderley na een mislukte infiltratie in een drugskartel met schotwonden in een ziekenhuis in Baltimore ontwaakt, weet hij dat hij zo snel mogelijk van de radar moet verdwijnen. Hij krijgt een nieuwe identiteit en vertrekt naar zijn geboorteland Zweden. Daar wordt hij onderdeel van het coldcaseteam van Karlstad dat zich bezighoudt met een tien jaar oude vermissingszaak.

De verdwijning van het tienermeisje Emelie Bjurwall is voor iedereen altijd een raadsel gebleven. De politie heeft destijds wel wat sporen op een hoge klif aangetroffen, maar het lichaam van de miljonairsdochter is nooit gevonden. Met zijn Amerikaanse mentaliteit kost het John moeite een plek te vinden tussen de Zweden, temeer omdat de zaak persoonlijk is: de hoofdverdachte is namelijk niemand minder dan zijn halfbroer.

John bijt zich in de zaak vast, maar moet tegelijkertijd op zijn hoede blijven, want als het drugskartel lucht krijgt van een onconventionele detective die zich ophoudt in een Zweeds provinciestadje is hij zijn leven niet meer zeker…

Literaire thriller
Harpercollins