Het land voorbij het hek

‘Mensen draaien hun hoofd naar me toe als ik ze voorbij loop. Ze weten waar ik heen ga. Mijn voeten struikelen bijna op het ongelijke wegdek als ik Marks blik op me voel branden. Dit is de enige manier waarop ik ooit zijn aandacht weet te trekken en het is vanwege een reden waarvan ik wilde dat die niet bestond. Alle andere keren dat ik wil dat hij me ziet – op school, op het marktplein, tijdens feestdagen – kijkt hij me expres niet aan. In de ogen van deze mensen ben ik een wolf in schaapskleren. Een mogelijke bedreiging. Ik weet al wat me te wachten staat als ik eenmaal bij de Kliniek naar binnen stap. Dan moet ik met die idioot van een dokter praten zodat hij kan testen of ik aanleg heb voor gewelddadige reacties. Want dat stigma heeft sinds mijn twaalfde levensjaar op me gerust, toen de persoon van wie ik het allermeeste hield Gezuiverd werd omdat hij een smet was op deze stad. Mijn naam is Sarah en mijn vader was een geweldsdelinquent.’

Sarah woont in Dartmoor-Stad. Ze voelt zich verbitterd en wil niets liever dan voorbij het hek reizen dat haar binnenhoudt in de ‘vredigste stad op aarde’. Ze weet alleen niet hoe. Maar als ze een geheim ontdekt dat president Jacob liever verborgen had gehouden, wordt Sarah gedwongen riskante stappen te ondernemen. Ze leert een jongen kennen die nog erger gevangen zit dan zij… en hij heeft haar hulp dringend nodig. Het land voorbij het hek is het derde en laatste deel in de Eilandserie. Eerdere boeken in deze reeks zijn 'Het boek van voorheen' en 'De wereld achter het water'.

Recensies (7)

Meer recensies

Is Het land voorbij het hek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het land voorbij het hek